Copywriting

Forbedre kvaliteten af dit indhold

De 3 fordele ved copywriting

Arbejder på grundlag af algoritmer

Kør en linkbuilding-kampagne på en naturlig måde

Nøgleord og relaterede søgninger Forbedre kvaliteten af dit indhold

Copywriting: nøglen til indholdsmarkedsføring

Har du et websted, en blog eller en onlinebutik? Så er det næsten sikkert, at du ofte har det samme spørgsmål: Hvordan kan jeg tiltrække brugere og øge min synlighed på internettet? Hos Freseo har vi svaret.

Dette er den største hovedpine, som de fleste mennesker, der er til stede på internettet, lider under, så gå ikke i panik. Nøglen til at få et projekt til at lykkes i onlineverdenen, uanset emnet eller de vigtigste mål, du har, er at du formår at skille dig ud og tiltrække brugernes opmærksomhed. Men hvordan opnår man dette?

Det er uden tvivl en kompliceret opgave, der kræver et meget detaljeret arbejde; vær klar over, at det ikke bliver en let sag. Heldigvis er der utallige tiltag og teknikker, der kan hjælpe dig med at opnå det; en af dem er Copywriting. Vil du vide mere? Fortsæt med at læse, for det følgende er af interesse for dig

typewriter, paper, copy writing-5469733.jpg

Hvad er Copywriting?

Copywriting henviser til en teknik, der fokuserer på at tiltrække brugernes opmærksomhed og øge deres interesse gennem indhold. For at give dig en idé betyder copywriting “overbevisende læsning”, så hovedformålet er at overbevise gennem ord og give læserne det, de søger. For hvad nytter det at have en side fuld af tekst, hvis den ikke har noget andet at bidrage med?

Du kan tilpasse Copywriting til enhver type indhold: hjemmesider, online shops, blogs, sociale netværk… Så uanset hvad dit projekt er, kan du finde en plads til det. Det er en virkelig effektiv teknik til at få dit indhold til at skille sig ud og få flere og flere brugere til at læse det.

Resultatet er klart; du vil forbedre brugeroplevelsen, øge deres tillid, når de går ind på dit websted, og opnå et større salg. Hvad synes du?

Hvordan adskiller det sig fra andet indhold?

En tekst er en tekst, der er beregnet til reklameformål og har til formål at overtale og overbevise læseren. Indtil nu blev de kun brugt i reklame- og marketingvirksomheder, men i et stykke tid har de nu spillet en afgørende rolle i online-verdenen.

Hovedformålet med at skrive tekster er at formidle noget anderledes til læseren og at hjælpe dig med at forbedre dit omdømme, øge din synlighed på Google eller sælge flere produkter.

Hvis en bruger læser et stykke indhold om et produkt og derefter køber det, betyder det, at du har gjort et rigtig godt stykke arbejde. Det skal give brugerne lyst til at købe det pågældende produkt eller den pågældende tjeneste, til at fortsætte med at læse indholdet eller til at lære mere om dig eller din virksomhed.

Mange betragter det som en kunst, og faktum er, at for at ramme hovedet på sømmet med en tekst, skal der anvendes forskellige teknikker til manipulation og overtalelse. Så medmindre du har en medfødt gave, skal du have et grundlæggende kendskab til tekstforfatning eller samarbejde med en specialiseret virksomhed for at kunne lave dine egne tekster.

Titler er et af de vigtigste elementer i tekstforfatning, da de er det første, som brugerne ser, når de kigger på dit websted. Vær opmærksom på dem!

Hvad er fordelene ved det?

Fordelene er ikke få, langt fra. Hvis det lykkes dig at finde den rigtige tekstforfatter, vil du helt sikkert begynde at få resultater i løbet af kort tid. Du har kun brug for nogle få artikler for at realisere det.

Tænk på, at det ikke er det samme at gå ind på et websted, hvor man efter at have læst blot to afsnit føler sig uudholdeligt søvnig, som det er at gå ind på et websted, der har et attraktivt og intuitivt design, og som også tilbyder kvalitetsindhold og giver dig virkelig interessante oplysninger. Der er ingen tvivl om, at du naturligvis vil vælge den anden mulighed.

Tekster kan uden tvivl være en afgørende faktor for, at en bruger bliver en fast bruger af dit websted, eller at han/hun på den anden side ikke besøger det igen. Dens betydning er meget større, end det ser ud til. Det vil give dig mulighed for at gøre en forskel og skille dig ud fra dine konkurrenter. Kan du lide idéen?

SEO Copywriting

Copywriting er en af de bedste allierede for SEO-positionering, og man kan endda sige, at de to er en perfekt forening. For hvis du med tekstforfatning formår at skabe særlige fornemmelser hos læserne, formår du med SEO Copywriting at overbevise søgemaskinerne, hvilket vil gøre det muligt for dig at dukke op på de første pladser i søgeranglisten.

Det er her, SEO-faktorer kommer ind i billedet, såsom brugen af nøgleord, længde, links, metabeskrivelser, h1,h2-tags…

Nøglen er at kombinere begge profiler, men at være en god SEO er ikke ensbetydende med, at man er god til at skrive, og det samme gælder omvendt.

Det er klart, at hvis du formår at skabe kvalitetsindhold, der er attraktivt for brugerne, skal du også sørge for at give det størst mulig synlighed, for det nytter ikke noget at skrive luksusindhold og have indhold af meget god kvalitet, hvis ingen kan få adgang til det.

Problemet er, at det er langt mere kompliceret at kombinere begge profiler, end det ser ud til. Det ideelle ville være at danne et godt team mellem en god tekstforfatter og en SEO, eller vælge en virksomhed, der kan sikre de bedste resultater.

Nøglefaktorer for SEO Copywriting

Siden “Hummingbird”, Googles seneste algoritme, er måden at gøre tingene på blevet ændret. Hvis det før var nok at indsætte nøgleord i teksten, skal det nu gøres på en naturlig måde, så læseren hele tiden er i tankerne. Med dette i tankerne er dette de vigtigste punkter, som du skal huske på, når du laver SEO Copywriting for at opnå større synlighed.

Har du lyst til at starte et projekt med os?

Vi søger alle virksomheder, der ønsker at udvikle digital markedsføring i DANMARK.